יום שלישי, 13 במאי 2008

ממן 12 בטכנולוגיות למודיה לסוגיהן

ללא ספק הממן הקשה ביותר שעשיתי עד היום , דרש הרבה מעבר ללענות על שאלות , נדרשה גם רמת חשיבה גבוהה , אך גם הרבה יותר מכך. מן הצד השני אני חושבת שגם הרווחתי הרבה מן הממן הזה ברמה הקוגנטיבית וגם ברמה הריגשית .
קודם כל הוא דרש השתתפות בפורום במשך שבועיים מה שהכריח אותנו לבחור מקום שנרגיש בו מספיק בבית , מקום בו נוכל לתרום והיתרם . זה דרש התחברות במקום חדש ולא מוכר ולהרבה סטודנטים גם פעילות שאינם רגילים בה . כתוצאה מכך רבים כולל אני חשו עומס ריגשי. אני חשתי שההשתלבות בפורום והרפקציה עליה , לימדה אותי כמה דברים על עצמי , דברים שהייתי פחות מודעת אליהם קודם.
השלב השני היה ניתוח הפורום , מה שדרש קבלת החלטות לקשורות לכך , ולא הכל היה כל כך ברור ומובן , זו לא היתה משימה קלה. גם בגלל ריבוי ההודעות ובגלל חוסר העזרה והיכולת להתייעץ עם עמיתים. אבל למדתי כמה חשוב להבין את הקריטריונים לפני שמתחילים לנתח , ואת החשיבות של העקביות בניתוח .
השלב השלישי כלל התבססות על הניתוח , ושימוש בממצאים מחקריים ודרש רמת חשיבה גבוהה שנדרשת בקררס כולו , שהיא מעבר למה שנדרש בקורסים האחרים (לפחות בקורסי התשתית). אבל חיפוש המאמר/ים לימד אותי לעשות זאת ולעבור על תקצירים ומאמרים גם באנגלית במהירות . והכתיבה האקדמית נהיית אף קלה יותר ויותר.


2 תגובות:

תמרית אמר/ה...

הקושי הגדול בממן 12 , אצלי לפחות היה חוסר הוודאות לגבי מה צריך לכלול בתשובות , חוסר בהכוונה ספציפית לתשובות כך שרוב העבודה צריכה הייתה להתבסס על החלטות שלי בלבד ולא תמיד הייתי בטוחה שאני בכיוון הנכון.
תמר.

נעמה אמר/ה...

אולי אבל זה נכון לגבי מרבית השאלות בממנים בקורס הזה. וכנראה גם לגבי המבחן.
אבל זו גם חלק מהמטרה שלהם כפי שאני מבינה אותה , אין תשובות נכונות או לא נכונות .