יום שלישי, 20 במאי 2008

מפגש אינטרוויז

אני די ציפיתי לשיעור ביחוד בגלל הקושי שלי להשתתף בשיעורים רגילים , והתאכזבתי כמו אפרת , אך הסיבות שלי הן לא הקשיים טכניים כמו אילו של מרב , תמר שגם ערן ציין , למרות שגם לי היו בעיות. אלה קשיים כשקשורים יותר לפדגוגיה , לשיטה של העברת הדברים.

אני חושבת שמה שהכי הפריע לי זה הגישה של מורה בכיתה שבאה להעביר חומר. אני לא אוהבת את הגישה שבאה ללמד חומר בשיעור , קשה לי לעקל חומר חדש ולהגיב בזמן אמת , לי יש צורך לחשוב על הדברים , אז באמת הייתי שמחה לבוא עם הכנה מתאימה , ולא להיתקל פעם ראשונה בחומר בזמן השיעור או זמן קצר לפניו. (גיליתי את הוויקי כחצי שעה לפני השיעור) בנוסף נילי הטילה עליי משימה בשיעור בלי להסביר מהי בדיוק רוצה ,והלחיצה אותי עוד יותר .

פן נוסף של הנושא היא המחסור באינטראקטיביות , נכון עלו משתתפים לדבר , אבל המשתתפים הגיבו למורה לא זה לזה , כמו מורה בכיתה ששואלת שאלות . כשדיברתי היתה חסרה לי האינטראקציה , לא ידעתי אם מפנים לי קשב או בכלל שומעים אותי , וזה כלל לא היה קל. יתכן שזו בעיה טכנולוגית האינטרוויז אבל הייתי שמחה לתגובות תוך כדאי דיבור. גם השילוב של טכנולוגית הוויקי שאינה בנויה לעבודה סינכרונית , בהחלט לא תרמה ,כלי שיתופי וסינכרוני , צאט או טוויטר נראים לי מתאימים יותר ללוות שיעור סינכרוני . ויכולים להיות פעילים לאורך השיעור ולא לשמש כעבודת כיתה , ובנוסף לשמש ערוץ תיקשורת לחסרי המיקרופון.

לסיכום אגיד שכשיעור דידקטי , שהועבר בטכנולוגיה הספציפית הוא היה שיעור די טוב. אבל הציפיה שלי היתה לשיעור יותר קונסטרוקטיבי .


קישור לכתבה על טוויטר (לא טכנולוגיה שאני משתמשת רק שמעתי עליה).

אין תגובות: