יום חמישי, 3 באפריל 2008

המחשב ככלי

אסתי דורון מעלה את השאלה האם נכון לראות את המחשב ככלי. דברים שהתלמידים אמרו ביום הביקור הם שעוררו אותה לחשוב על כך.
תלמידים שדברו בפתיחות רבה, במודעות גבוהה מאד גרמו לי לחשוב שזהו העולם שהם חיים בו כל הזמן. בשבילם המחשב כנראה, הוא הרבה יותר מכלי, הוא חלק בלתי נפרד מהחיים עצמם... ואם זה כך, בוודאי שהוא חלק מחייהם כתלמידים. אני מוכרחה להודות שעד היום לא הסתכלתי על הזווית הזו. מה דעתכם?

זה מעט מוזר לי לחשוב שהיא עדיין לא חשבה על כך , בתור מישהי שעוסקת בזה ברמה יום יומית , כמי שהמחשב והאינטרנט הם החלק העיקרי ביום העבודה שלה , בצורה ישרה או עקיפה . אולי זה מפתיע אותה כי עיקר העבודה וההשקעה שלה היא בלחשוף מורים לאופציות שתמונות בתקשוב, מורים שעוד לא ממש מכירים בשינוי שנוצר בחברה. ובכל זאת מטריד לחשוב על משיהו שזה עיסוקו ועדיין לא מכיר בשינויים שהמחשב והאינטרנט היכניסו בחיינו.

היחס למחשב ככלי לא סותר את העובדה שהתקשוב הוא חלק מהחיים של כולנו , השימושים שאנחנו יכולים למצוא לו בחינוך יכולים לנוע מהכנת שיעורי בית , תרגול ברמה אישית , ועד הכנת סירטונים, תכנות ומגוון דברים יצירתיים אחרים , ראו את הפוסט הקודם. בכל מקרה התעלמות ממנו ומקומו כחלק בחיים , הם טעות שאנו משלמים עליה ועוד נשלם עליה. ועל כך אולי בפוסט נפרד.

2 תגובות:

יוסי ברק אמר/ה...

היי
אנ לא מצליח לקרוא את הבלוג -
הגופן מאוד לא ברור וקטן.
הבלוג נראה מאוד מעניין אשמח עם תחליפי את התבנית של הבלוג לתבנית עם גופן יותר ברור כדי שאוכל לקרוא אותו להגיב.
יוסי ברק

Iris אמר/ה...

תמר,
אסתי דורון מעלה סוגיה האם לראות במחשב כלי ואני הייתי מוסיפה האם זה כלי העתיד או ההווה ?! בחינוך כל הזמן מדברים על שינוי, שינוי לטובת הכרה בזמן הקיים, העכשווי, אך המורים עדיין לא עוברים בהכשרתם שימוש מסיבי במחשב וכיצד להפכו לכלי יעיל בלמידה אלא ככלי לכתיבת עבודות להגשה... המורים צריכים לעבור הכשרה בבניית אתר / סביבה שימושית לתלמידים ואף לנסות אותה עם כיתה בה מתנסים בהוראה.. לותיקים בהוראה יש אפשרות לעשות קורסים רלוונטיים וכך לצעוד לפחות חלקית עם הקידמה :-)
אני מאמינה כי לא כולם "אוהדי" מחשב ולכן אינם צועדים עם הטכנולוגיה יד ביד.. ולכן אנו, החבר'ה הצעירים בנפשם, שמוכנים להקדיש את הזמן והיכולת צריכים לתת מעצמנו בנושא התקשוב לטובת הדור הבא שאנו מחנכים..