יום שני, 31 במרץ 2008

גישות לטכנולוגיה ולמידה

<פורסם באוקטובר 97 ורציתי לשתף>
שתי כתבות על החינוך הדגיטלי שפורסמו כפתיחה וסיום של סידרת כתבות בנושא בנענע10 מציגות שתי גישות סותרות לחינוך וטכנולוגיה .בעוד בכתבה בבית הספר אין חדש מוצג מה שנעשה היום מתוך ההנחה שהטכנולוגיה יכולה לשנות ולכן יש להשתמש בה - אבל למרות שמובעות הרבה דעות אנחנו רואים שהגישה הזו נכשלת שוב ושב ושוב הסיבות לכך הן אותם סיבות שהקולנוע הטלויזיה והרדי ולא הצליחו ובנוסף .הסיבה הכי חשובה היא הטכנולוגיה עדיין משמשת כתחליף לטכנולוגיות ישנות ולא עושים בא שימוש חדש.הכתבה על למידה 2.0 מביאה את עמדתו של דאונס מייצג את העמדה ההפוכה .גישתו היא שהטכנולוגיה היא פלטפורמה , שאפשר לעשות ולחוות בעזרת דברים שאי אפשר היה קודם . שבצורה הזו היא באמת משפיעה על החשיבה . הוא מוצא שימושים חדשים לטכנולוגיה ולא רק משתמש בא לדברים שאפשר לעשות גם באמצעים אחרים . הבעייתיות היא כמובן שלא ממש ניתן להכניס שימושים אלו לבית הספר כפי שהוא כיום.

<הבהרה תוספת מאוחרת>
אני לא מדברת על "הברזלים" אני מדברת על גישות שונות בשילוב המחשבים והתקשוב בבתי הספר. על הגישה המשמרת שלא מחדשת הרבה, לעומת הגישה הרדיקלית , שבא הטכנולוגיה משמשת כמנוף לשינוי גדול יותר.

אין תגובות: