יום שלישי, 18 במרץ 2008

מצגות

, אם יש משהו שאני שונאת זה שיעור שמועבר במצגת שיש גישה אליה רק אחרי השיעור . הסיבה היא כל כך פשוטה שזה טריוויאלי - אני לא רוצה ולא מספיקה להעתיק את השקף , אבל כן רוצה לכתוב הערות חשובות שקשורות לשיעור לרב לשקף מסויים - אבל אני לא יכולה , ולקרוא סיכום של מישהו אחר מפספס את הכוונה. . אם המצגת מיועדת להעביר חומר אני רוצה אותה מראש שאני אוכל לכתוב הערות , לחשוב מראש על החומר ועל שאלות שיש לי בנושא , והכי חשוב לכתוב הערות במקום המתאים שאוכל לקרוא את המצגת בבית ולהבינה.
בקורס תאוריות למידה והוראה אין גישה למצגת רק לסיכום שיעור שכותבת המרצה שמכיל המון חומר שלא מופיע בשום מקום אחר, חומר שמהווה חלק מחומר החובה למבחן , בקורס פיתוח והפעלה של תוכניות לימודים שוב אין גישה למצגת לא לפני ולא אחרי. וקורס הערכה המצגת לפחות בשביל קבוצת באר שבע מוצגת רק כעבור שבוע , מה שאומר שגם אם אני זוכרת משהו מהשיעור אני אשכח עד שתהיה לי המצגת ביד.
לדעתי זהו שימוש לא נכון בטכנולוגיה , מצגות הן כלי נהדר , לא להעברת חומר אלה להעברת מסר ורעיונות , לבסס כבסיס לדיון ולא לשמש תחליף להכתבה , שזהו התפקיד שמיעדים לו רב המרצים והמורים.


קישורים נלוים : מרשומה של חנן גזית .
מצגת על איך ליצור מצגת טובה - מומלץ בחום למי שיוצר מצגות .
וגם המצגות הזוכות בתחרות המצגת הטובה ביותר.

אין תגובות: